Sunday, June 07, 2009

Vem är det som smyger i skolan en söndag?

Först blev jag livrädd!
Dörren gick och man hörde fotsteg, det skramlades med nycklar och ingen kom in och sa hej. De flesta som jobbar på skolan brukar trots allt säga hej till mig när de tittar in på helgerna.
Men sen kom jag på, det är val till Europaparlamentet idag.
Oh vad jag önskar att jag hade rösträtt vet precis hur jag skulle rösta.
Jag kan inte förstå hur man kan låta bli att rösta. Förr var det bara slavar och kvinnor som inte röstade. Så kämpade man och nu får alla i Sverige rösta. Det är ju superviktigt att vara med att bestämma.
Nu sitter jag här och tjuvlyssnar, försöker höra vad folk säger som går härifrån. Kul.
Vi får se ikväll!

12 comments:

Anonymous said...

Lage , du måste vänta tills du är 18 år . Jag också. Tråkigt va.



MIRA

Lena said...

jag är faktiskt 18, har bara glömt ändra det i min profil.
Men jag tror inte att nallar får rösta.
Men jag blir glad att du verkar vilja rösta. Bra Mira

Ellinor said...

Jag har röstat och det känns bra!
Vad ska du göra på sommarlovet?
/Ällan

Anonymous said...

hej lage jag bara testar

hemlig

Anonymous said...

Ja det är synd att man inte får rösta inann man är 18

kramar från Ida ekdahl

Anonymous said...

om du är 18 har du inte körkort och bil då eller åker du buss som Lena!

ha det super Emelie!

Lena said...

visst är det. Men man kan träna på att vara med och bestämma. Det gör vi när vi har klassråd tex.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Jag tycker att det är synd att jag inte får rösta för att jag vill rösta nu //viktor

Anonymous said...

Jag vill också rösta






Aleko

Anonymous said...

jag vill också rösta.

Jesper

Anonymous said...

på miljöpatiet.

jesper