Thursday, May 06, 2010

KILLEBÄCK, HERE I COME!

Nu har jag varit där, på min nya skola.
Fast det var redan i tisdags så har jag inte lugnat ner mig riktigt.
För jag var nervös, jättenervös. Ingela har ju tyckt att det var okey att jag finns med i klasserna men hur skulle nya rektorer, ja REKTORER! Dom är två!
Först försökte jag gömma mig i Daniels knä, men jag kände att de tittade på mig och fick Lena att presentera mig. Ann-Louise är nog lite försiktig med björnar (det är okey om man inte är van) men Anders tågade fram och välkomnade mig och skakade tass.
Sedan gick vi runt och tittade... det är ofantligt stort där. Allt är jättefint, även det som inte är helt nytt. Klassrummen som vi nog ska vara i är superfina, dom luktar alldeles nya. Det finns en vask i klassrummet, och fina fönster ut mot korridoren. Jag hoppas att vi får ett sånt rum. Ni måste påminna mig om att fråga om jag får sova över för Anders och Ann-Louise.
Eller allra helst fråga åt mig för jag är lite blyg än.
Jag tänkte fråga om jag får låna slöjdsalen en kväll så jag kan bygga en säng åt mig.
Och matsalen.... Hurra vad stor den är jag kommer aldrig att behöva vara småsugen en kväll. Mjölken finns i automater som till och med jag kan klara av bara jag drar fram en stol, och salladsbuffén... yummy! This teddy is going to seventh heaven.
Undrar vad de stora eleverna kommer att säga om mig, tänk om de retar mig och kastar med mig på rasterna. Det är jag lite orolig för. Men bara lite för sen tänker jag på allt kul som vi ska ha. Lena! Kan jag få en egen låda och ett eget skåp nu när det finns plats.
Björnkramar från eran egen nallebjörn

9 comments:

Anonymous said...

Hej Lage!
Ska det bli kul att byta klass? Du kommer nog att trivas på Killebäck.

Kram Lucia

Anonymous said...

LAGE! Du har REDAN en låda... den är full av dina egna kläder ( och behöver städas)
Skåp kan vi väl dela?
Kram Lena

Lena said...

Lucia!
Det är både roligt och tråkigt att byta klass. Man saknar den gamla klassen jättemycket och samtidigt är det spännande med den nya.
Lena!
Jag vill ha en låda till skolsaker inte till kläder!
Björnkramar från Lage

Anonymous said...

asdfghjkl
från lina

Anonymous said...

Hej Lena!
jag vill inte att du ska flyta till killebäckskolan. jag kommer längta efter dig. jag kommer nog att trivas i klass 3 också.
kramar Lina!

ps:linnea och inez

Anonymous said...

Hej Lina!
Jag är säker att du kommer att trivas i klass 3. Linnea och Inez tar ju bra hand om dig just nu och låter dig skriva till mig här via Lage (det var tur att han sa till mig att du skrivit)
Och jag har sett att hela klassen tar med dig och att du fått massor av nya saker och en EGEN låda.
Jag kommer att sakna dig med, men Öster måste ju ha minst en liten nalle som kan följa med på äventyr
KRAM
ps ge en till Inez och Linnea med
Lena

Anonymous said...

Snif, Sista skoldagen,Sista laktionen,Sista timmen.Men värst av allt.... SISTA ALLT PÅ ÖSTERSKOLAN!!!!!!!!! Ja, jag ska flytta med Lage till Kille.

MVH En gråtande Signe....

Ps.Lage,du kan ju sova i ditt skåp för skolsaker(om lena ger dig ett)Då slipperdu snicka ihop en säng!(visst är jag smart,erkänn!)

Elina -bibliotekarien said...

Hej Lage! Du får gärna hänga i våra fina soffor i Killebäckskolans bibbla och läsa en bok eller tidning! Hälsningar bibliotekarien Elina

Lena said...

wow!
TAck Elina. Jag älskar att läsa
jag har en gång gjort en lista på böcker man borde läsa.
2006 tror jag det var