Tuesday, June 08, 2010

Läger på Glimmingehus

Jag ska vara ärlig i det här inlägget. Första dagen av lägret sög! Somliga pedagoger, inga namn nämnda, fick för sig att klassen skulle sikta bättre och vara mer motiverade att träffa måltavlan om jag satt på den. DOM SKÖT MED RIKTIGA PILAR!!! Jag kan tala om att jag fortfarande har ont i tårna och att det är därför jag missar sista skolveckan. På natten sov jag knappt för någon hade glömt att packa ner min sovsäck, jag frågade om packningen var klar och någon sa att - Jodå allt är packat! Jag frös trots att jag har päls.

Men dagen efter så var Ingrid Hartnor jättesnäll. Hon fångade in den där elaka människan och satte henne i stupstocken. Jag tyckte att vi skulle lämnat henne där när vi körde men blev övertalad att jag nog inte skulle orka bära hela packningen själv så hon fick komma loss och åka hem med grejorna. Själv vägrade jag och åkte hem med Lucia som också är snäll.

Men lägret som Glimmingehus har var bra. Vi lärde oss mycket av dom medeltida människorna som var kvar där, vi fick laga mat, knyta band, göra små påsar med örter, göra salva, lära oss gycklarkonster, skriva med gåspenna och lära oss om mode. Har jag glömt något.


Och vet ni vem som bor i borgen idag? Jo alla traktens kråkor, dom är så många så man inte kan gå upp på översta våningarna för alla loppor som dom har. Visste ni att dom har en egen brunn i källaren? och såg ni dom vackra relieferna på väggarna?


Jag vill dit igen när jag tänker efter. Men jag vet inte riktigt om jag vill ha med Lena. Hon var inte snäll.




Björnkramar från Lage

4 comments:

Anonymous said...

Lage förlåt!
Jag lovar att vara snäll och i helgen ska jag gå och handla blåbär, honungsmelon och något mer som du vill ha
Värker tån än?
Det är lite märkligt att den höll på att trilla av eftersom pilen inte ens träffade din päls?

Anonymous said...

Det känndes tomt nä du var borta på äventyr,Lage.

Anonymous said...

Det varJÄTTEKUL på Glimmingehus:D
Önska att vi kunde göra det igen mmen vi har delats på oss så det går inte att göra det igen som en klass:( Men vi träffas fortfarande:)

Ha det bar Lage:)

Anonymous said...

Jag saknar den gamla klassen JÄTTE MYCKET :( :( :( :( <3 <3 <3 <3 <3 <3 < 3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 //Lucia <3