Wednesday, December 16, 2009

Isbjörnar

Nu när det är jul vill jag be er att tänka på dem som har det svårt.
Kanske kan ni hjälpa några av mina kusiner uppe i norr.
Just det jag talar om isbjörnarna. Visste ni att de har svårt att överleva? Jag blir helt knäckt när jag tänker på det. Visst är det skönt att vi kan åka buss och att jag har massor med roliga kläder och saker men ibland får jag dåligt samvete. Alla onödiga saker jag har påverkar klimatet negativt och det gör att mina kusiner dör. Det finns inte isflak som de kan vila på utan de drunknar! Fy mig!
Jag lovar att jag ska bättra mig nästa år.

Jag lägger till en länksamling ute till höger om isbjörnar, där kan ni läsa mer om dem och projekt där man kan hjälpa dem. Jag blandar engelska och svenska.

Jättebjörnkramar från Lage

1 comment:

Anonymous said...

att vara isbjörn verkar kul