Thursday, August 21, 2008

Svenska?

Ibland fattar inte jag
vecka väcka
ett ätt
egg ägg

hur ska man veta vad som är rätt. Kan ni komma på fler ord som låter lika men stavas olika och betyder helt olika saker?
En pappa hade sagt till Lena att jag har en fin blogg. TACK! Jag blev jätteglad för det.
Appropå pappor, visst är Jonas fortfarand pappa i min klass? Han brukade kommentera vad jag skrev, det var kul. Det får gärna ni andra göra med, Nu ska jag tvinga Lena att jobba undan så att vi kan åka in till Malmöfestivalen. Jag har hört att man kan gå på vattnet där och det måste jag testa.
Björnkramar från eran Lage

15 comments:

Anonymous said...

Hej Lage vi tycker om dig
Förlåt för att vi inte har skrivit tidigare.
Mira, Emelie och Siri

Anonymous said...

hej lage, ag tycker jätte mycket om dig <3<3//emelie

Anonymous said...

hej lage, ag tycker jätte mycket om dig <3<3//emelie

Anonymous said...

hallå hallå vet inte riktigt vad
jag ska skriva men jag får väl skriva som dom andra XD sry att jag inte skrev tidigare lage

Lena said...

Emelie, Mira och Siri kan sina namn. Jag udrar vem min mystiske elev är?

Anonymous said...

Hej Lage! strecka sträcka. Är nog det enda jag kan komma på. Stora kramar Mira!!!

Anonymous said...

Hej Lage! Jag har kommit på Fil,fil,fil, och fil.
fil som man äter,bilfil,datorfil, och verktyget fil.stora kramar siri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...älskar Lage

Anonymous said...

Vi älskar dig. Siri och Mira!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...




Till LAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Lena said...

Vad lycklig jag blir. Fil var ju klurigt. Bila är ett annat.

Anonymous said...

hej Lage sett sätt rätt rett. jag kunnde inte hitta på fler

Anonymous said...

Hej Lage.Jag tyker att du är en bra björn.

Anonymous said...

Tja! Lage hur mår du? Var är Lina?
Trivs du bra i

klassen? Var kul det ska bli på lägret! KRAM Millis!!!!

Anonymous said...

Hej Lage!får sexor oxå skriva med er?:P hoppas att ni har det bra jag kommer och besöker dig på torsdag jag slutar 5 min över 2 så jag är hoss er vid kart över kanske!eller så ses vi på ung&aktiv.


///jojos kompis i 6a steffi!

Anonymous said...

Lage vrf kan du inte skriva häer???????jag har saknat dig och lena jätte mycket.jag hela öster. //steffi:D

prÄllan said...

Banan - banan
Tomten -tomten

räknas dom också in som ord som låter likadant.

Vi tre saknar dig jättemycket. Topsy vill så gärna träffa dig igen.

Kram kram!

Pst... vi har nog grävlingar på tomten för det är några mysko bök-hål i gräset på mornarna och jag har sett att en fälla är utsatt på gröningen... lite läskigt... Vet du om grävlingar är farliga?