Wednesday, September 27, 2006

Veckans ord vecka 39

Hej igen, visst är det spännande att vi ska gå på teater? Jag längtar, FÖR NI TÄNKER VÄL TA MED MIG??? Finns det någon av er killar som kan låna mig en kostym för jag vill vara finklädd. annars kanske man skäms när alla andra är finklädda.
här är mina förslag på veckans ord.
illustration = bild som passar till texten
teater= som bio fast på riktigt och live
finklädd=vill jag vara den 12 okt
jogga= springa fast lite långsamt, jag kan inget av det
landskap= del av ett land
grip=ett fantasidjur som är en korsning mellan lejon och örn
Nej nu räcker det. Ni har kort om tid att öva.
Lena fick goda äpplen, jag fick smaka. Tack!

2 comments:

Anonymous said...

Fräcka veckansord lage lena , dom är riktigt bra tycker jag . Vi ses i skolan imorgon lage o lena pussar o bamsis kramar ....Hannah

Anonymous said...

hej hej hej vad gör du jag jag ska gå in i en skuliolikaljokoilkuj så tror jag att det stavas det ar min fatasi maskin så hej då lage and lena