Monday, October 25, 2010

Det var en gång på riktigt...



Vi har varit på film inne i Lund, tillsammans med sju 5or från Revinge. Filmen handlade om fyra barn i Valparaíso som gör serier om sin egen verklighet. Den var mycket bra. Efteråt väntade vi på bussen på ett mycket trevligt ställe, Lunds stadsbibliotek.




Nu gör vi egna serier om hur det är att vara femma i Revinge och Sandby, hur det är att vara kär första gången och annat som händer runt om oss.
Revinges femmor hittar vi gärna på mer saker med.
Här är idéerna vi fick att jobba efter


2 comments:

Anonymous said...

Det är bra att jag synd bra på bilden i biblioteket, annars brukar jag mest vara i bakgrunden... Synd att vi inte fick låna några böcker, jag hittade massor med manga som jag ville låna. Jag hann iallafall läsa 3 böcker på den tiden vi var där.Jag tror jag läser Samuraii deeper kyo på bilden.
från Signe-sama

Anonymous said...

Hej igen Lena och Lage!
Lina trifs bra på vår skola och jag längtar efter att få komma till Killebeck.
Ha det bra!
Hälsningar Inez Linnea och Lina!