Saturday, June 05, 2021

Sommarlov eller pension?

Idag är det mer ludd än vanligt i huvudet. 
Jag har ju följt med Lena när hon byter skola och lärt känna många goa elever och kollegor på de olika ställena. Först var det Österskolan, där bodde jag till och med ett tag. Flyttade hem till Lena när det brann på Killebäck för då blev det läskigt att sova själv i en skola. 
Sen var vi på Killebäck, där var det bra. Anders hade medarbetarsamtal med mig och allt. Och jag fick ut och resa, Elina tog mig till Spanien på semester, Chrille och niorna tog mig till Gambia (åh vad jag älskade Afrika) Annette tog mig upp till Norrland. Vi träffade en riktig astronaut på vägen! Judith och jag åkte till både Japan och Kina, Lisa Katla och Sara Björk tog mig till Island och familjen Lassen tog mig till USA, jag träffade Andy Griffiths. Ja herregud vad en liten björn fick vara med om spännande saker. 
Sen drog vi till Lorensborg och jag gick på mitt livs första anställningsintervju hos Åsa. Det gick bra och jag fick till och med en egen namnskylt. Där har jag lärt känna Maryam, Heidi (Minä rakastan sinua!), Annika och Jeannette. Världens finaste kollegor <3 . Och ungar som tagit bra hand om mig, både 6B och 4orna vi har nu. Men nu ska Lena till Kommunikationsskolan och jag vet inte om jag får följa med. 
Vet bara vad rektorn heter men inte om jag med får jobba där. Sen blir jag å andra sidan 30 så kanske jag skulle gå i pension? När kan en björn gå i pension? Nån som vet?
Jag vet inte hur jag ska göra. 
Björnkramar
Lage

Medarbetarsamtal med Anders

 Andy Griffiths skojade med mig

 Åsa

Min enda riktiga maskotkollega, Konrad

Distansundervisning med 4A

Maryam, Lena, Heidi, Annika och jag tar                                    påsklov

Chrille <3

Ser ni vems knä jag sitter i?

Lisa Katla

Rätt känd mur

Ohio!

 Killebäckskolan

No comments: