Wednesday, August 07, 2019

Lorensborgsskolan - here I come


Nu vågar jag berätta för alla och hela världen för nu känns det på riktigt.
Jag ska byta jobb!

Det är väldigt nervöst, Lena är inte nervig alls men jag, jag är så nervös så jag tappar pälsen nästan.

I Sandby så var det ju ett gäng små elever som en gång hittade mig, vi växte ju liksom tillsammans och sen hörde deras syskon om mig så jag blev något naturligt.
Nu ska jag börja med ett gäng tuffa 6or som inte känner mig alls. Tänk om de tycker att jag är larvig? Tänk om de är såna som kastar runt med små björnar? Tänk om de är rädda för brunbjörnar? Tänk om de inte förstår mig alls, jag menar man måste ju kunna lite telepati om det ska funka?

Missförstå mig inte, jag vill verkligen byta skola nu. Rektorn verkar jättetrevlig och Lorensborgsskolan är superfin. Men nervig är jag.

Lena är inte till mycket hjälp just idag för hon har problem med den där jädrans tanden igen och ser ut som en hamster och vill inte prata alls. Har ni några tips på hur jag ska bete mig så jag inte blir retad?




No comments: