Tuesday, October 03, 2017

Min klass

Jag har verkligen världens bästa klass just nu, ja de andra två jag jobbar i är också bra men det är ju liksom en klass som är min.
Någonting har hänt med dem sen i våras. De är stora liksom. Alla jobbar hela tiden och de svarar och diskuterar så klokt. Ibland känner jag att jag är lite dum i jämförelse, de kan så mycket nu.
Då är det tur att jag har fått en kompis till, Bengt. Han bor hos en nygammal elev i klassen och hänger med till skolan. Ibland sitter vi inne på rasterna och försöker läsa på så vi ska fatta vad eleverna ska läsa om.
Idag lärde de sig om Prezi, själv kämpade jag i en månad med min första presentation och den blev så kass att jag slängde den. De här ungarna sitter i 20 minuter och kan visa sina första Prezis, jag ger upp.


No comments: