Friday, February 15, 2008

Alla hjärtans dag

Mina elever har skrivit kärleksbrev.
De fick skriva till vem de ville men jag tror att de alla har skrivit till mig. Vad tror ni?
Här under är alla breven



Ett hjärta är ett hjärta.
Men min kärlek finns alltid för dig.
Inte ens döden ska skilja oss åt
När jag kallade på dig sa vinden
-Gift dig, gift dig.
Jag frågade dig – Vill du gifta dig med mig?
Du sa – Ja! Så klart


Du är i mitt hjärta.
Du har en charm som hindrar mig och det är ej okey.
För jag vill bara komma fram till dig och pussa dig.
Förlåt, men jag kommer att dö. Fast jag önskar att detta kunde vara i evighet.



Varje dag och natt, finns du där min skatt.
Du är så fin, kan jag inte bli din?
I mina vackra drömmar kan jag känna att det strömmar, ut en massa ord i en tjock flod.
Ord jag vill säga till dig, ord som rör mig.
När jag står vid din sida inbillar jag mig att vi blir vigda. Men när vi väl är nära, känns det som om allt det ”hära” betyder att vi är kära.
För jag älskar dig och kommer aldrig att glömma, det här året jag försökt att gömma, min kärlek till dig.
Puss och kram från lilla mig.



Du är vackrare än en blomma på en äng.
Du är vackrare än en ängel i himlen.
Hur kan jag tänka på något annat än dig, när dina ögon lyser som solen på vårens första dag?
Om inte du fattat det än så är det dig jag vill ha!



Dina ögon tindrar som mest när du ger mig ditt underbara leende.
Du ger mig underbara blickar, jag får alltid fjärilar i magen och blir generad när du säger dina underbara ord.
Du gör så att jag skrattar och ler, du gör så att jag vill leva och jag menar det verkligen.
Jag lever för dig.
Du gör så att jag inte ger upp helt enkelt.
Jag vill alltid vara din, du är den bästa och underbaraste vän man kan ha. I love U.
Jag gillar dig verkligen och min önskan är att du ska känna det samma.
För du har verkligen gett mig något av det finaste i mitt liv.
Hoppas du får din mest underbara alla hjärtans dag och hoppas att du gillar mitt brev.
Dina ögon kan tindra, dina läppar kan le, men sorgen i ditt hjärta kan nog ingen se. Jo, om det är något så finns jag alltid här för dig! Många kramar och pussar från din sötnos


Du är så söt när du ler, om du bara gjorde det mer.
Du vet att jag gillar dig och jag vet att du inte gillar mig.
Du behöver inte vara som alla andra, bara vi har varandra.
Du är så söt, snäll och fin. Kan du inte bara vara min?
Du med ögon som får mig att falla, och ditt hår som är finare än alla andras.
Du är så speciell och bra som du är. Jag vill bara ha dig här.
Du är allt för mig, och du ska veta att jag älskar dig.
Det skulle kunna vara du och jag, varje dag.
Det är DU som gör livet värt att leva. I love U.



Du är mitt hjärtas bäck som fyller mig med kärlek.


När jag ser dig gråta, så gråter jag.
När jag ser dig le, så ser man dina tindrande ögon.
När du kommer nära mig så är det som i en dröm. Jag ser oss springa i alla blommor.
När du är nära mig så vill jag bara ha dig.
Jag drömmer om dig dag och natt.
När jag ser dig komma ut från blomsterhandeln med den där blomman så vill jag bara ha dig för den du är.


Jag drömmer om dig från natt till dag. Hur vi dansar i morgon diset.
Du smeker mig på kinden, jag blundar, när jag tittar igen är du borta.
Jag blir besviken att det inte var verklighet.
För du är mitt liv, mitt hopp och min kärlek.
Jag hoppas att du förstår att jag tycker om dig, att jag gillar dig att jag…älskar just Dig!


Av alla människor på vår jord så är det du som får mitt hjärta att klappa.
Det klappar så hårt och jag kan inte få det att sluta.
Jag vill ge dig mitt hjärta som present för att visa vad jag känner.
Av de vackraste blommor är du den vackraste.
Jag känner en konstig känsla varje gång du går förbi.
Jag vet att det ska vara du och jag.
Jag kommer att göra allt för dig.
Jag är din slav för evigt.


Jag skulle kunna jämföra dig med en sommardag, men då skulle jag inte säga hur vacker du är.
Jag skulle kunna jämföra dig med en vinternatt, men då skulle det bara framhäva din kalla sida.
Jag skulle kunna jämföra dig med hela världen, men du är mycket bättre än så.
Det är därför jag älskar dig.


Dina ögon är som diamanter, det klappar i mitt hjärta när jag ser dig.
Du är mitt hjärta, allt jag har kärt.
Jag kan inte leva utan dig.
Ditt hår är så vackert, vackraste jag sett.
Du är så vacker.
Jag älskar dig.




Mitt hjärta känner ditt.
Jag älskar dig och du mig, på andra sidan klippan.
Jag tänker på dig my love!


Åh! Min kära.
Jag älskar dig. Du är mitt hjärtas kärlek.
Jag hoppas du inte skadade dig när du föll ner från himlen,
för du måste vara en ängel.


En man skrev ditt namn i sanden, men vinden blåste ut det.
En kvinna skrev ditt namn på ett papper med bly, men det gick bort med tiden.
Sedan ristade en pojke in ditt namn i en sten.
Men en dag kom en flicka och frågade
-”Vad skriver du?”
-”Ditt fina namn”

Only love is beautiful.
But when I saw you, I dreamt away to heaven.
My heart is broken, my eyes are full of tears.
You said – ”It’s never gonna be you and me”
Broken is my heart.
I’m never gonna be happy.
I dream about you.
You are my love, you are real.
A flower is cute, the moon is beautiful.
But you are the most wonderful thing I ever could see.
I never can say how beautiful you are.
I love you and I can do everything for you.

You are the apple of my eyes.
If you die, my heart would fall into a thousand pieces.
I thought that I never could feel like this for a person.
Love is what I do if I could see you.
My broken heart is bleeding.

Without no love, I would die.
But you are alive and I could love you.
You don’t love me you broke my heart.

Love is a strong word, that’s why I said it to you.
I love you more than anything in this world.
My broken heart is bleeding all of the time.

Your passion is making me week in my knees. I send my love to you by a dove.
Love is something important for everybody.
Love is special.

I love you and you hate me.
I know that you are the only one for me.
Love me.
Kiss me.
Think of me.

I love you so much that it hurts.
You are special, your are wonderful, you are human.

I love you because you are yourself.
Love is exiting, love is you, you are the one.
In the moonlight i sow you, you walked to me.
But I hate you.
My heart disappeared.
All the pieces are gone!
I’ll die in my love to you.
My love is only for you.

3 comments:

Anonymous said...

Dear lena.My letter i not finishd yet.

Anonymous said...

Hej det är Lina. Jag har fått jättefina nya kläder från Hollywood, men jag kan inte lägga upp bilder så det får bli en överraskning när jag kommer tillbaks. Jag var på Disneyland och åkte bergodalbanor fast de andra trodde att jag låg hemma på hotell-rummet. hihi. Olle har hicka. Bye bye from California

Anonymous said...

LINA!
Jag saknar dig så mitt björnhjärta kan spricka. Har du träffat Jack Sparrow på riktigt, jag vet att han ibland finns på Disneyland? Jag har gått i ide, för oss moderna björnar så innebär det att man slappar framför datorn och tv:n. Jag har varit hemma hos Annelie en del och kollat film men nu när Lena inte är där så ville jag följa med hem till stan.Jag ska bli buren till biblioteket idag för att se om jag hittar en bra bok om biodling, tänkte att vi kunde ha det på skolgården. Björnkramar till dig och familjen Träff Nordström