Friday, June 23, 2006

Äntligen Sommarlov


Jag har sommarlov!
Jag har inte haft sommarlov alls sedan jag började jobba som klassmaskot. Men i år sa min "nya" fröken, Lena, att jag kunde få följa med henne hem istället för att stanna kvar och vakta skolan. Jag blev jätteglad, men lite rädd med. Jag vet att hon har men massa djur och jag var rädd att de skulle tugga på mig och sånt. Nu säger Lena att jag måste bada för att jag stinker. Jag vågar inte riktigt, jag hade en kusin som möglade men Lena säger att det finns ett torkskåp i tvättstugan och att det är lugnt. Det är bäst att lita på henne annars måste jag kanske åka tillbaka till skolan. Hon såg faktiskt ut som om hon skulle spy när hon luktade på mig.

Nu måste jag sno mig för annars hinner vi inte fira midsommar? Jag vet inte vad midsommar är riktigt och varför man firar det. Kan någon berätta för mig?

Tusen björnkramar från Lage

2 comments:

Anonymous said...

Lage!
Har jag sagt att det är ok att använda datorn???
;) det är det. bra idé
Lena

Anonymous said...

Ja det är skönt att ha sommar lov än så länge har jag varit i Stockholm på gröna lund från måndag till tisdag vi missade sommar krysset och skansen det var kul i alla fall vi missade det vad har du gjort i sommar Lage? STORA KRAMAR FRÅN Ida i 4:an i ny varande 5:an hej då Lage har så kul där du ska vara