Wednesday, March 05, 2008

Killebäck!

Jo jag visste det ju egentligen.
Men idag kom Karin, trevlig fröken förresten, till vårt klassrum och pratade om vilka val ni ska göra tills hösten. NU FÖRSTOD JAG TILL MIN FÖRTVIVLAN ATT NI INTE KOMMER ATT VARA KVAR.
Men allt verkar kul på Killebäck, ni har massor med roliga språk att välja på, inte björnska, och elevens val lät ju bara så kul. Allt om mat lät gott och körsång är säkert kul. Jag hade en moster som sjöng i kör, men var gång de försökte uppträda på torget i Skellefteå så kom polisen. Fast de var duktiga och bra.
Ikväll kommer era föräldrar. Jag hoppas att jag får sitta i någons knä och att de har godsaker med sig som jag kan äta inatt när jag har tråkigt.
Kramar från en mindre sur och mer söt björn

Friday, February 29, 2008

Bron till Terabitia

Säkert en bra film men JAG FICK INTE SE DEN!
Som vanligt så blev jag övergiven i klassrummet. Tack så mycket. Snart hittar jag ett annat jobb.


Det här kräver att ni gottgör mig rejält.
Jag vill att ni alla berättar om vad som hände i filmen för mig. Här på Blogger, NU!

Inga kramar från er sura nallebjörn

Friday, February 15, 2008

Alla hjärtans dag

Mina elever har skrivit kärleksbrev.
De fick skriva till vem de ville men jag tror att de alla har skrivit till mig. Vad tror ni?
Här under är alla breven



Ett hjärta är ett hjärta.
Men min kärlek finns alltid för dig.
Inte ens döden ska skilja oss åt
När jag kallade på dig sa vinden
-Gift dig, gift dig.
Jag frågade dig – Vill du gifta dig med mig?
Du sa – Ja! Så klart


Du är i mitt hjärta.
Du har en charm som hindrar mig och det är ej okey.
För jag vill bara komma fram till dig och pussa dig.
Förlåt, men jag kommer att dö. Fast jag önskar att detta kunde vara i evighet.



Varje dag och natt, finns du där min skatt.
Du är så fin, kan jag inte bli din?
I mina vackra drömmar kan jag känna att det strömmar, ut en massa ord i en tjock flod.
Ord jag vill säga till dig, ord som rör mig.
När jag står vid din sida inbillar jag mig att vi blir vigda. Men när vi väl är nära, känns det som om allt det ”hära” betyder att vi är kära.
För jag älskar dig och kommer aldrig att glömma, det här året jag försökt att gömma, min kärlek till dig.
Puss och kram från lilla mig.



Du är vackrare än en blomma på en äng.
Du är vackrare än en ängel i himlen.
Hur kan jag tänka på något annat än dig, när dina ögon lyser som solen på vårens första dag?
Om inte du fattat det än så är det dig jag vill ha!



Dina ögon tindrar som mest när du ger mig ditt underbara leende.
Du ger mig underbara blickar, jag får alltid fjärilar i magen och blir generad när du säger dina underbara ord.
Du gör så att jag skrattar och ler, du gör så att jag vill leva och jag menar det verkligen.
Jag lever för dig.
Du gör så att jag inte ger upp helt enkelt.
Jag vill alltid vara din, du är den bästa och underbaraste vän man kan ha. I love U.
Jag gillar dig verkligen och min önskan är att du ska känna det samma.
För du har verkligen gett mig något av det finaste i mitt liv.
Hoppas du får din mest underbara alla hjärtans dag och hoppas att du gillar mitt brev.
Dina ögon kan tindra, dina läppar kan le, men sorgen i ditt hjärta kan nog ingen se. Jo, om det är något så finns jag alltid här för dig! Många kramar och pussar från din sötnos


Du är så söt när du ler, om du bara gjorde det mer.
Du vet att jag gillar dig och jag vet att du inte gillar mig.
Du behöver inte vara som alla andra, bara vi har varandra.
Du är så söt, snäll och fin. Kan du inte bara vara min?
Du med ögon som får mig att falla, och ditt hår som är finare än alla andras.
Du är så speciell och bra som du är. Jag vill bara ha dig här.
Du är allt för mig, och du ska veta att jag älskar dig.
Det skulle kunna vara du och jag, varje dag.
Det är DU som gör livet värt att leva. I love U.



Du är mitt hjärtas bäck som fyller mig med kärlek.


När jag ser dig gråta, så gråter jag.
När jag ser dig le, så ser man dina tindrande ögon.
När du kommer nära mig så är det som i en dröm. Jag ser oss springa i alla blommor.
När du är nära mig så vill jag bara ha dig.
Jag drömmer om dig dag och natt.
När jag ser dig komma ut från blomsterhandeln med den där blomman så vill jag bara ha dig för den du är.


Jag drömmer om dig från natt till dag. Hur vi dansar i morgon diset.
Du smeker mig på kinden, jag blundar, när jag tittar igen är du borta.
Jag blir besviken att det inte var verklighet.
För du är mitt liv, mitt hopp och min kärlek.
Jag hoppas att du förstår att jag tycker om dig, att jag gillar dig att jag…älskar just Dig!


Av alla människor på vår jord så är det du som får mitt hjärta att klappa.
Det klappar så hårt och jag kan inte få det att sluta.
Jag vill ge dig mitt hjärta som present för att visa vad jag känner.
Av de vackraste blommor är du den vackraste.
Jag känner en konstig känsla varje gång du går förbi.
Jag vet att det ska vara du och jag.
Jag kommer att göra allt för dig.
Jag är din slav för evigt.


Jag skulle kunna jämföra dig med en sommardag, men då skulle jag inte säga hur vacker du är.
Jag skulle kunna jämföra dig med en vinternatt, men då skulle det bara framhäva din kalla sida.
Jag skulle kunna jämföra dig med hela världen, men du är mycket bättre än så.
Det är därför jag älskar dig.


Dina ögon är som diamanter, det klappar i mitt hjärta när jag ser dig.
Du är mitt hjärta, allt jag har kärt.
Jag kan inte leva utan dig.
Ditt hår är så vackert, vackraste jag sett.
Du är så vacker.
Jag älskar dig.




Mitt hjärta känner ditt.
Jag älskar dig och du mig, på andra sidan klippan.
Jag tänker på dig my love!


Åh! Min kära.
Jag älskar dig. Du är mitt hjärtas kärlek.
Jag hoppas du inte skadade dig när du föll ner från himlen,
för du måste vara en ängel.


En man skrev ditt namn i sanden, men vinden blåste ut det.
En kvinna skrev ditt namn på ett papper med bly, men det gick bort med tiden.
Sedan ristade en pojke in ditt namn i en sten.
Men en dag kom en flicka och frågade
-”Vad skriver du?”
-”Ditt fina namn”

Only love is beautiful.
But when I saw you, I dreamt away to heaven.
My heart is broken, my eyes are full of tears.
You said – ”It’s never gonna be you and me”
Broken is my heart.
I’m never gonna be happy.
I dream about you.
You are my love, you are real.
A flower is cute, the moon is beautiful.
But you are the most wonderful thing I ever could see.
I never can say how beautiful you are.
I love you and I can do everything for you.

You are the apple of my eyes.
If you die, my heart would fall into a thousand pieces.
I thought that I never could feel like this for a person.
Love is what I do if I could see you.
My broken heart is bleeding.

Without no love, I would die.
But you are alive and I could love you.
You don’t love me you broke my heart.

Love is a strong word, that’s why I said it to you.
I love you more than anything in this world.
My broken heart is bleeding all of the time.

Your passion is making me week in my knees. I send my love to you by a dove.
Love is something important for everybody.
Love is special.

I love you and you hate me.
I know that you are the only one for me.
Love me.
Kiss me.
Think of me.

I love you so much that it hurts.
You are special, your are wonderful, you are human.

I love you because you are yourself.
Love is exiting, love is you, you are the one.
In the moonlight i sow you, you walked to me.
But I hate you.
My heart disappeared.
All the pieces are gone!
I’ll die in my love to you.
My love is only for you.

Sunday, January 27, 2008

Jag tror att jag behöver ett lov

Det är lite jobbigt just nu, ni har pratat mycket i två veckor och jag har haft björnfeber (smittar inte till människor)så jag känner mig trött. Dessutom är det vinter och jag borde gå i ide. Kan jag ta ledigt från vecka 6 och sova till efter sportlovet? Det är jättekul att Lina är tillbaka. Igår bakade vi blåbärsmuffins. Vi smög bort till larmet och stängde av det och sedan sprang jag upp till Anderssons och handlade blåbär medan Lina vaktade dörren. Dom blev jättegoda, sedan kollade vi filmerna och käkade muffins. En bra lördag. Vad har ni gjort i helgen?
Björnkramar från Lage och Lina
Ps. Lena kan du ta med lite honung, den tog slut igår

Monday, December 31, 2007

Är Lina hemma än?

Jag har haft det bra medan du har varit borta, är lite förkyld idag men det är ok. Skulle vara glad om du kommenterade och berättade vad du har gjort.
Själv har jag lärt mig en massa nya saker, kolla vilket fint litet bildspel jag har gjort här vid sidan om. Kul eller?
Björnkramar till alla från Lage och Lena

Saturday, December 29, 2007

Nu vet jag

Tack för all hjälp. Fick ett foto att titta på och då kunde jag räkna ut det.
här har vid dem nu
Strumpa
1Johanna, 2Johan, 3Kristina, 4Stephanie, 5Sanne, 6Hannah, 7Johannes, 8Josefin, 9Hanna, 10Martin, 11Joacim, 12Fredrik, 13Amanda, 14Vidar, 15Olle, 16Hampus, 17Herkules
Snygga eller hur?

Sunday, December 23, 2007

Jag har lärt mig att sticka


Jag har hjälpt Lena att sticka strumpor till hela min klass. För att det inte skulle bli orättvist har jag stickat den högra tån på alla paren, Lena skrattade åt mig och undrade hur jag visste att det var den högra strumpan men det ser man ju, den andra ligger till vänster.
Hur som helst så var det lite kul. Här är en bild på alla paren.

Kul var inte avslutningen.
Jag är jättearg på Lena och tänker inte ge henne något paket alls. Vet ni vad hon gjorde?
Hon glömde mig på Byahuset!!! Ja inte bara hon egentligen vem som helst av er skulle ju ha kunnat ta hand om mig. Karin tog hand om mig och gav mig kaffe och pepparkaka och Annelie lät mig sova över hos henne. På lördagen fick jag skjuts hem och inatt har jag sovit i Pamelas säng. Jag hoppas att jag får en riktigt fin tröja i julklapp, vi ska inte fira förrän på tisdag för då kommer Pamela hit. Om Lena läser det här vill jag ha en röd tröja med något fint mönster.
Puss och björnkram tilla alla barn och föräldrar och syskon i min klass.
Vi ses nästa år.

Friday, November 23, 2007

Lina

Min goa kompis Lina är bortrest igen.
Jag unnar henne verkligen att komma ut och resa men saknar henne jättemycket.
Hon hade precis kommit tillbaka från Ohio i USA och hade inte hunnit berätta om alla sina äventyr med Josefin där när hon stack på semester igen.
Den här gången är hon med Stephanie i Malaysia. Jag hoppas att hon tar med sig många fina bilder därifrån.
Om du läser detta Lina så krama Steffi från mig och ha det jättebra
Din Lage

Tuesday, November 06, 2007


A pirates life for me


I love...
Jack Sparrow
Build a Bear...

Petra Lassen and her girls

their friends in Ohio.

Look what they gave me, and look how nice Lina is in her cat suit.

And we got a lot of stickers, Lena loved the veggie ones. The reward stickers will be sooo popular among the kids. And all those lollipops... wow. Didn't know they came in that many flavors.

LIFE IS GOOD

Thursday, November 01, 2007

Topsy är söt

Jag ger mig, jag vill inte gå ut. Fatta vad kallt det är här uppe. Dessutom så är jag säker på att jag hörde ett vilt djur i natt. Jag stannar i huset. Så jag insåg att jag måste bli kompis med hunden eftersom hon inte heller hänger med överallt (är det en grej människor har för sig att djur inte får vara med på alla ställen?). Så jag ägnade dagen att bekanta mig med Topsy. Så här goda vänner var vi när kvällen kom...


... då hade vi hunnit äta middag med. Jag var jättehungrig, Emy och Pamela hade lagat tacos och världens godaste guacamole. Ett tag trodde jag att de höll på att elda upp huset för det luktade bränt, men inget såg skadat ut så jag antar att det var min nos som hade fel.
Ällan (se hennes blogg http://www.prellan.blogspot.com/ ) och Lena muttrade lite surt men jag fattade aldrig varför.
Sedan städade Ällan i köket och jag gick upp och stickade lite, kul. Jag kollade barnprogramen med, Bobster.

Monday, October 29, 2007

Jag är övergiven igen!


För typ tusende gången har dom glömt mig i prästgården. Jag är så arg! Dessutom hade de lämnat hunden hemma och hon äter gosedjur så jag har varit livrädd hela dagen. Imorgon ska jag kräva att jag får gå ut med Pamela och Lena i skogen och bli fotograferad.

Jag har inte bloggat sen augusti, det har varit mycket att göra på skolan. Vi har haft en underbar kandidat som heter Mia, och hon har haft massor med saker som jag har hjälpt henne med så det har inte varit så mycket tid över att skriva. Vi har iallafall jobbat med medeltiden och klassen har tummat på att alla ska skärpa sig så att vi kan komma iväg på läger. Jag vill verkligen på läger, speciellt efter den här så kallade "semestern"(skräckvistelse med en ilsken spaniel. Alla säger att hon är snäll men jag litar inte på hundar)
Jag återkommer snart, lovar att det inte ska ta lika lång tid.
tack o hej från nallen i blåbärsskogen

Monday, August 27, 2007

Äntligen äntligen äntligen

Vi är tillbaka allihop. Det var kul att "se" alla mina elever. Men Lena hade gett mig en plats där jag sitter med ryggen mot alla men kan se tavlan bra. Suck!
Jag fick precis ett mail från en kompis, Pamelas daddy, han hade läst att man sparar 20% energi om man har svart bakgrund på sin web sida. "Heja Lage" skrev han. Men han tipsade om en sök sida som är svart, den kommer från GOOGLE och vi testade just, kändes bra i ögonen med. Vi lägger in den som länk här bredvid.
Puss till Petra som har gett mig en cykelhjälm, jag ska lägga in en bild imorgon.
KRAM från eran Lage.

Wednesday, August 15, 2007

Sommar!!!






Jag älskar sommaren.

Här är lite bilder från min sommar. Jag har varit hos Emy och på Fallsterbo stranden. Super!

Saturday, June 30, 2007

Soooooommmarlov solen lyser skönt...

eller ja nåt sådant. Varmt är det i alla fall. Särskilt om man har päls. I fredags fick jag lön så jag passade på att köpa lite grejor till oss, nya piratdukar och sådant. Och så köpte jag badbyxor och såpbubblor. Sedan cyklade vi ner till Slottsparken och satte oss i gräset. Alla gässen fick panik när jag kom och flaxade iväg helt livrädda. Jag lyssnade på musik och läste en jättebra bok som heter den långa flykten och handlar om kaniner. Sedan åt jag glass med nötter, nötsås och gräddbulle, MUMS! Kolla in bilderna här nedan:

godaste glassen i stan

Liten björn stor glass

Kladdig nos mätt björn

Rolig affär och söt Pam
Jag får åka i Saras cykelkorg, det fanns ingen hjälm till mig.
Fina såpbubblor
Brabok som jag slukar
Jag gråter en skvätt för att boken är sorglig, stackars Femman
Kram till er alla, även Lina som är med Hampus och Foxy som är med Micaela.
I Augusti ska jag åka till Emy, ska jag hälsa henne något?



Monday, June 18, 2007

Sommarlov


Glöm inte mig under sommaren.

Kan någon titta till Lina som jobbar på fritids hela tiden, krama om henne då och då

björnkramar Lage

Thursday, May 10, 2007

Räddad!!!

Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.
Jag vet inte vem som tog mig men han sa att han skulle gömma mig i Ingrids skåp och där hittade min älskade klass mig. De hade löst ledtrådar och koder och letat och letat. Jag har världens bästa klass. Här är bilder från när de letade
hampus med bilden på kidnapparen


Fast jag var i Ingrids skåp så var hon oskyldig
Dom har hittat mig
Efter en god soppa kändes det lite bättre


Wednesday, May 09, 2007

Lösensumma


Jag har kidnappat er lilla björn Lage!!!!


För att ni ska få honom tillbaka vill jag ha 10 miljoner kroner, får jag inte dessa pengar innan klockan 13.00 på torsdagen den 10 maj, kommer jag att skära ören av honom!!!
Säger ni någonting till polisen eller till nån annan kommer jag att rycka av honom all päls, hårstrå för hårstrå...
Lösensumman skall placeras i en grön Ica kasse som ska läggas vid gungerna på lekan, annars kommer ni aldrig mer att se Lage!!!
HA HA HA

Friday, April 20, 2007

Den som inga byxor har...

... han går med till slöjden.
Jag var med klassen på två olika extraskolor igår. Vi var på slöjd på byskolan igår. Ina låter Kristina sy byxor till mig, men jag tänker inte berätta för Lena hur de ser ut. Det ska bli en överraskning. Jag sov hos Kristina. Det var mysigt. Jag hoppas jag får följa med till Koggen på fredag, då kan jag följa med Lena hem. Det var länge sedan

Thursday, April 19, 2007

Jag har haft gympa

Det var jättekul att sova över hos Johanna. Jag fick sova i en hörna i hennes våningssäng. Till middag åt vi grillade biffar med nånting som jag inte kommer ihåg. Vi vaknade klockan kvart i 7 och gick direkt till Killebäck där klassen hade gympa. Jag fick sitta på en bänk. Fast det var kul ändå. Mest spännande var ändå att åka inlines hem i Johannas rygga. Mer sånt här tack!